Reklama podprogowa wymaga już znacznie większego poświęcenia jak oraz całkowicie innego podejścia. Ten rodzaj reklamy jest widoczny nadzwyczaj w szeregu przypadków w mediach. Dociera on do najgłębszych zakamarków naszej klarownej podświadomości. Komplet po to, żeby trafić w czuły punkt i przekonać nas do tego, że artykuł, który jest obiektem reklamy będzie cały czas w naszym życiu pomocny. Na tym polega geneza reklamy. Jednak sposób wykonania takiego zadania jest kompletnie inny i absolutnie rozbieżny, aniżeli przy innych typach oraz typach reklamy.

W następstwie tego nie każdy ingeruje w takie sfery oraz nie każdy może otwarcie zadowolić się taką reklamą. Osoby, które nie zajmują się kwestiami reklamowanie nie będą odróżniały reklamy podprogowej od innych rodzajów. To nie jest w żadnym wypadku takie łatwe, jak nam się wydaje. Pomimo to, nie każdy także będzie omijał te kwestie reklamowe – tutaj poprawniejszym rozwiązaniem są długopisy z nadrukiem. Jedni się na tym znają, inni dopiero to dostrzegają. Stworzenie takiej reklamy jest o wiele trudniejsze. To też trzeba wyodrębnić przy zagadnieniach tworzenia reklam. Przypominaniem w stworzonym przez nas życiu nie zajmują się jedynie bliscy, lecz też oraz reklamy.

Rzecz jasna treści takich reklam nie dotyczą w otwartym stopniu stworzonego przez nas prywatnego życia. One dotyczą kończącej się promocji bądź innych takich imprez, jakie mają miejsce w stworzonym przez nas otoczeniu. Wtedy taka reklama przypominająca zdaje egzamin i może być egzekwowana przez wiele osób. O to jakkolwiek szło dla takich reklamodawców. Pragną oni przypomnieć o swoim istnieniu i o własnej kampanii marketingowej. Tym samym bez przeszkód będą ingerowali w sprawy reklamy. Nie da się zakamuflować, że jednak takie przypominanie nie dla każdego jest potrzebne. Nie wszyscy charakteryzują się słabą pamięcią.

Gdy coś zapada nam w pamięci- nie ma obawy, iż o tym zapomnimy. Chyba, iż spotykamy się z osobnikiem, jaki ma mnóstwo spraw do załatwienia. Tak też może być. Wobec tego profilaktycznie zaleca się stworzenie takiej reklamy przypominającej, która będzie przekazywana pod koniec kampanii reklamowej. Wtenczas właśnie jest ona używana. W większości wypadków jest krótsza, w następstwie tego nie żąda takiego ogromnego nakładu.