Reklama staje się w aktualnych czasach coraz ważniejsza, by przedsiębiorstwo osiągnęło komercyjny sukces. W ciągu zaledwie kilkunastu rozwinęła się też w Polsce. Teraz wyróżnia się już dużo jej form, jakie dystrybuowane są przez środki masowego przekazu, lecz popularnością cieszą się też jej małe formy, jak choćby ulotki. We wszystkich reklamach graficznych niezmiernie ważne są przede wszystkim zastosowane odcienie. Czcionki, zdjęcia muszą przyciągnąć uwagę konsumentów, nie mogą więc być mdłe i nijakie. Najodpowiedniej, by miały kolory żywe i intensywne.

Doskonale sprawdza się w tej roli zieleń, niebieski czy pomarańcz. Interesujące są również reklamy, w jakich czerwień, róże i pokrewne im odcienie mocno odbijają się na czarnym tle. Intrygująca grafika powinna przy tym wszystkim w jakiś sposób współgrać z przyzwoicie skomponowanym tekstem. Nie za długim oraz nie za krótkim, tylko takim w sam raz, w jakim zawarte pozostaną wszelkie najistotniejsze wiadomości.

Reklamy graficzne to zarówno te najmniejsze ulotki, jak też i wielkoformatowe billboardy, które spotkać wolno w centrach znacznych miast. W gospodarce wolnorynkowej liczy się już nie tylko sama jakość proponowanych artykułów – wypróbuj smycze reklamowe. Konsument nim się na nie skusi, najpierw musi o nich usłyszeć. W takich wypadkach niezbędna staje się już promocja i reklama. Marketing niesłychanie dynamicznie rozwija się zaledwie od kilkunastu lat, a sama branża reklamowa stała się jedną z ważniejszych w sektorze usług. W zależności od charakteru towaru oraz rodzaju konsumentów, do jakich jest on skierowany, wyróżnia się dużo typów i rodzajów reklamy, jakie rozpowszechniane są na rozmaite sposoby. W krótkim czasie oraz do najogromniejszej ilości kontrahentów są w stanie dotrzeć reklamy telewizyjne, radiowe oraz internetowe.

Jednakże ważne są również oraz te mniejsze jej formy, jakie bezpośrednio trafiają do ewentualnych klientów. Jedną z nich są foldery. Małe broszurki informacyjne zwykle mają praktyczny format, są kolorowe, zawierają sporo fotografii oraz wszelkie niebezużyteczne wiadomości o towarze lub usłudze. Zazwyczaj taką małą formę reklamy wybierają szkoły językowe, restauracje oraz inne punkty gastronomiczne, a niekiedy także oraz biura podróży.