System CRM może ułatwić zadanie pracującym, podkreślając błędy, odnotowując każdy ruch lub też zautomatyzować miarodajne działania. Porządnym przykładem jest: użycie systemu CRM do odnotowywania każdego zakupu usługi, albo oferowanego przez jednostkę towaru, co następuje w tak zwanym systemie informatycznym, wykorzystanie systemu CRM do ekspediowania ponagleń, na przykład w przypadku, kiedy system wykryje brak opłacenia rachunku we wskazanym terminie. Co ważne – ponaglenia te mogą przybierać najróżniejsze formy – np. przez przesłanie wiadomości poprzez e-mail, lub ewentualnie sms, a w związku z tym popularną obecnie wiadomość tekstową generowaną z przeznaczeniem telefonów komórkowych, zastosowanie systemu CRM do powiadamiania, na przykład, w wypadku nieopłacenia rachunków mimo wysyłania ponagleń, o wszczęciu koniecznego już w takiej sytuacji postępowania sądowego.

Zastosowanie systemu CRM do wysyłania e-maili do kontrahentów lub ewentualnie pracowników, dzięki trafnej automatyzacji – kartki urodzinowe, oferty handlowe czy wiadomości rozejdą się wyraźnie natychmiastowo. Systemy CRM rodzaju CRM dla firm szkoleniowych są zwłaszcza niejednokrotnie używane w firmach oraz przedsiębiorstwach, jakie wykorzystują tak oznaczane sieci mobilnych sprzedawców, co umożliwiane jest dzięki rozlicznym funkcjom – dla przykładu, funkcja Mobile Sales.

Komputery mobilnych sprzedawców wyposażane są w aplikacje, których nadrzędnym zadaniem jest synchronizacja z system CRM dzięki czemu, co jakiś czas uaktualniane są wiadomości dotyczące zmian. Jeżeli w Twojej jednostce gospodarczej brakuje tego rodzaju rozwiązań, a wszystkie wyżej wspomniane sytuacje wymagają ciągłych, powtarzanych czynności oraz żmudnego powielania zadań, które mogłyby zająć dokładnie parę sekund, nie czekaj i zastosuj rozwiązania CRM! Polepszenie obsługi dotychczasowego jak i oryginalnego klienta – system CRM zezwala na prędkie oraz efektywne odszukiwanie danych klienta, jak także potrzebnej w danej chwili korespondencji, uskuteczniając komunikację pomiędzy sprzedającym a klientem.

Nawiązywanie oryginalnych, jak i poprawa już istniejących kontaktów z kontrahentami – system CRM, korzystając z całkowitej automatyzacji, zezwala pracownikom na szybkie i dokładne monitorowanie kontaktów z każdym nowym, pojawiającym się kontaktem aż do chwili, kiedy tak właściwie uznany zostaje on jako klient.