Każda działalność, jaką wolno prowadzić, razem z upływem czasu podlega przemianom. Dzieje się tak, ponieważ zmieniają się warunki otoczenia w jakim funkcjonuje i musi ona zostać przystosowana do zmian, żeby móc dalej sprawnie funkcjonować. Nie bez powodu pracuje w biznesie powiedzenie mówiące, że ten kto się nie rozwija, ten się tak w istocie cofa. Ludzie, tworzący oraz zajmujący się daną działalnością, chcąc osiągać jak perfekcyjne wyniki, także pracują cały czas nad tym, by ich biznes funkcjonował jak najporządniej oraz przynosił zyski.

Bez tego ciągłego czuwania i wprowadzania zmian w wyniku reakcji na zmienne otoczenie (lub w poprawniejszym wypadku – gdy przewiduje się rozkwit sytuacji oraz jako pionier wprowadza rozwiązania do spraw, jakie się dopiero wydarzą) jednostka gospodarcza byłaby bezbronna oraz skazana na porażkę. Nie inaczej jest w aktywności internetowej.Tutaj działa to wręcz ze zwielokrotnioną siłą, ponieważ dynamika zmian jest niezwykle wielka a potencjał rozwojowy duży.

Tu, w przeciwieństwie do klasycznych przedsiębiorstw, bez ustanku jest szansa na dokonywanie istotnych zmian, na rewolucyjne odkrycia, jakie wyprowadzą jednostkę gospodarczą na jeszcze wyższy poziom obrotów. Wypada tylko nieprzerwanie się ulepszać. Taki proces stałego ulepszania i zmian przechodzi pozycjonowanie. Z każdym rokiem staje się ono coraz ważniejsze w strategii rozwoju korporacji, przede wszystkim tych prowadzących punkty internetowe – potwierdza to www.

Lecz i te, dla których ich strony internetowe są niezmiernie znaczącym detalem prowadzonej działalności, także doceniają coraz to znacznie bardziej znaczenie pozycjonowania. Zaczęło być tak istotne około dziesięciu lat temu. Wtedy wszystko działało jeszcze zupełnie inaczej. Pozycjonowanie było prostsze, wystarczyło poprawnie nazwać domenę, zbudować solidny nagłówek oraz wyszukiwarki umieszczały taką stronę wysoko w wynikach.

Niemniej jednak w owym czasie firmy nie doceniały jeszcze znaczenia tego faktu. Dopiero razem z błyskawicznym rozwojem internetu i zmianą nawyków konsumentów, jacy w coraz to większym stopniu zaczęli korzystać z tego kanału jako newralgicznego źródła wiadomości, przedsiębiorcy zaczęli zadbać o to, aby ich korporacja pojawiała się maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania.