Reklama nieraz odwołuje się do zdania profesjonalisty. Z reguły spotykamy się z zastosowaniem tego zabiegu w wypadku oferowania nam zakupu określonych leków, kosmetyków i środków farmaceutycznych. Przyodziany w kitel aktor, który zademonstrowany nam jest jako lekarz wskazanej specjalizacji, faworyzuje tabletki na ból głowy lub pastę do zębów.

Często rolę fachowców mogą pełnić aktorzy kojarzeni przede wszystkim ze swoim serialowym bohaterem, jaki jest lubianym dentystą lub ewentualnie farmaceutą. Pomimo, iż zdajemy sobie sprawę, że figura ta nie ma nic wspólnego z leczeniem, ufamy jej i kierujemy się jej radą w wyborze należytej pasty do zębów czy środka przeciwbólowego.

Reklamowym profesjonalistą może także być figura nieznana, jakkolwiek doświadczona w tych sprawach przez życie: dziadek, sąsiadka. Takim ludziom niejednokrotnie ufamy bardziej, głównie kiedy chodzi o sprawy połączone z prowadzeniem domu lub wychowywaniem dzieci. Przy odbiorze tego typu reklam ważne jest uświadomienie sobie, że grają w nich tylko aktorzy. Jest to istotne zwłaszcza przy zakupie leków. Zanim ich użyjemy doradźmy się prawdziwego lekarza. Zawodowcy od reklamy starają się sprzedać towar. By niemniej jednak osiągnąć swój cel, muszą najpierw precyzyjnie określić grupę odbiorców i dla niej oferować długopisy z grawerem. To do nich powinny być skierowane spoty telewizyjne i ogłoszenia prasowe.

Dzięki temu będzie również wiadomo, gdzie najkorzystniej umieścić daną reklamę. Załóżmy, iż chcemy zareklamować najnowszy proszek do prania. Zakładamy, że będą z niego korzystać w głównej mierze kobiety, bo zgodnie z rezultatami rozmaitych badań socjologicznych to one zazwyczaj robią w domu pranie. One również decydują, który artykuł z dostępnych na rynku zostanie w tym celu zakupiony. Najwięcej proszku wyczerpują mamy małych dzieci. Najprzyzwoiciej więc do nich zaadresować reklamę. Będzie ona umieszczona w gazetach o tematyce kobiecej i w telewizji, w porze emisji znanych seriali bądź też tak zwanych programów śniadaniowych. Na spocie z kolei zobaczymy matkę z dzieckiem, jakie jest szczęśliwe, ponieważ jego poplamiona bluzka jest znowu czysta. Wszystko dzięki użyciu reklamowanego artykułu. Dziecko jest szczęśliwe. Właśnie dlatego następnym wraz mama wybierze właśnie ten artykuł.