Agencje reklamowe wyrastają jak grzyby po deszczu oraz do ich istnienia przyzwyczaili się niemal wszyscy. Nie wszyscy niemniej jednak zdają sobie sprawę z tego, czym się one zajmują. Najprościej-marketingiem. Faktycznie, lecz co to oznacza „zajmować się reklamą”? Agencja marketingowa tworzy reklamy na zamówienie. Mogą mieć one rozliczną formę: są w stanie być to reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe, w Internecie itp. Coraz to powszechniejsze jest także tworzenie reklam ambientowych, inaczej inaczej nietradycyjnych. Takie reklamy odnajdują się na środkach transportu miejskiego (autobusach, taryfach, metrze, tramwajach), na wiatach autobusowych, w poczekalniach, samochodach (banery na dachu lub ciągnięte za samochodem).

Filie prowadzą pełne kampanie reklamowe, inaczej usystematyzowane, planowe przedsięwzięcie marketingowe. Z agencji reklamowej nieraz wykorzystują firmy dopiero wchodzące na rynek, pragnąc w ten sposób zbudować zbawienny wizerunek własnej marki w opinii powszechnej. Kampanie reklamowe mogą przysłużyć się też jednostkom już istniejącym i nieco zapomnianym w powrocie na rynek. Z reguły niemniej jednak działalność agencji reklamowej kojarzy się z pracą nad konkretnym produktem – sprawdź Prospecting – kampanie szukające klientów – interimsales. Działania reklamowe mają spowodować zaznajomienie z nim społeczeństwa i zachęcić do kupna. Coraz częściej w odniesieniu do agencji zajmujących się promocją w Internecie używa się wskazania „agencja interaktywna”. Czy jest jakaś różnica?

Agencje interaktywne to tak jakby filie marketingowe, jakich obszarem przedsięwzięcia jest Internet, jednak nie chodzi tutaj tylko o zareklamowanie firmy konsumenta w Internecie. Agencje interakcyjne zajmują się budowaniem samej obecności zleceniodawcy w Internecie. Agencje interakcyjne projektują np. stronę WWW danej firmy. Niektóre są tylko „wizytówką”, zawierającą fundamentalne dane o jednostce gospodarczej, inne są na bieżąco aktualizowane. W związku z tym agencje interaktywne absorbują się pozycjonowaniem witryny konsumenta oraz promocją jego serwisu w wyszukiwarce (SEO). Konsumenci powierzają również agencjom hosting stron internetowych. Mogą one być też odpowiedzialne za projekt handlu internetowego (e-commerce), np. sklepu w sieci. Dzisiaj coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy agencjami reklamowymi, a interaktywnymi.